Pszczółki - zamierzenia

Luty  2018

TYDZIEŃ  I - „Jestem samodzielny w kuchni”  (29.01-02.02)

  • Poznamy i utrwalimy literę k : małą ,wielką, drukowaną ;
  • Rozwiniemy sprawność fizyczną poprzez zabawy ruchowe np. „Spacer krętą uliczką”, „ z kuchni  do kuchni”;
  • Rozwiniemy sprawność manualną poprzez ćwiczenia grafomotoryczne oraz prace plastyczne związane z tematyką tygodnia;
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;
  • Popracujemy nad analizą i syntezą głoskową i sylabową wyrazów;
  • Rozwiniemy wyobraźnię tworząc własne opowiadania;
  • Wysłuchamy wiersza H  Zdzitowieckiej „Kropelki i sopelki”
  • Będziemy wypowiadać się na temat treści ilustracji „Kuchnia”;
  • Wysłuchamy opowiadania „Pieczemy ciasteczka”
  • Wykonamy kruche ciasteczka na podwieczorek
  • Wysłuchamy wiersza I Suchorzewskiej „Bolą ząbki na gołąbki”;
  • Weźmiemy udział w zabawie dydaktycznej „Jestem kucharzem”;
  • Będziemy kończyć  zdania doszukując się przyczyn naszych stanów emocjonalnych;
  • Przeczytamy globalnie wyrazy oznaczające ulubione potrawy
  • Nauczymy się wiersz M Konopnickiej „Pranie”

  • Tydzień II - „Bal karnawałowy”  (05.02.- 09.02)
  • Poznamy i będziemy utrwalać wzór graficzny głoski w,
  • Będziemy doskonalić umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach
  • Weźmiemy udział w Balu Karnawałowym
  • Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
  • Udoskonalimy słuch w zabawie „Zginęły klucze”;
  • Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia;
  • Rozwiniemy słuch fonematyczny poprzez zabawy głoskami i zgłoskami;
  • Przedszkolnym pociągiem wyruszymy w góry
  • Wysłuchamy wiersza H. Mortkowiczówny „Jędruś z Zakopanego”;
  • Dowiemy się co oznaczają terminy : hala, szałas, smrekowy las, serdak, portki;
  • Pobawimy się w zabawę ruchową „Owce na hali”;
  • Poznamy strój góralski i pooglądamy zdjęcia górali w strojach regionalnych;
  • Zatańczymy w rytm góralskiej muzyki
  • Będziemy doskonalić umiejętność opisywania cech przedmiotów odgadując zagadki dotykowe;
  • Pooglądamy film edukacyjny „Co nam dają owieczki?”;

TYDZIEŃ III - „Zimowe zabawy ”  (12.02.- 17.02)

  • Nauczymy się zabawy paluszkowej „Pada śnieg”
  • Ułożymy wspólnie „Zimowe puzzle” doskonaląc umiejętność dokonywania syntezy wzrokowej;
  • Poznamy sporty zimowe i związane z nimi ciekawostki;
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;
  • Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
  • Weźmiemy udział w zabawie ruchowo-naśladowczej „Zimowe zabawy”;
  • Ułożymy z liter wyraz ‘zima’
  • Będziemy wymieniać nazwy miesięcy;
  • Wykonamy pracę plastyczną nawiązującą do tematu tygodnia;
  • Będziemy uczyć się reagować na sygnał muzyczny w zabawie „Taniec na lodzie”;
  • Będziemy doskonalić umiejętność pracy w grupach;
  • Wysłuchamy opowiadania „Zabawa śniegiem”;
  • Będziemy ćwiczyć pamięć mechaniczną i wrażliwość słuchową w zabawie „ Kto mnie woła?”;
  • Weźmiemy udział w zabawach sensorycznych z wykorzystaniem lodu;
  • Poznamy liczbę 5
  • Nauczymy się piosenki „Zima zła”

TYDZIEŃ  IV - „Na biegunach Ziemi”  (20.02-25.02)

  • Poznamy i utrwalimy literę p : małą i wielką, drukowaną i pisaną;
  • Rozwiniemy sprawność fizyczną w ćwiczeniach i zabawach ruchowych ;
  • Będziemy doskonalić czytanie globalne wyrazów poprzez układanie ich z rozsypanki literowej;
  • Będziemy wypowiadać się na temat tempa i nastroju utworów muzycznych;
  • Usprawnimy dodawanie w zakresie 5;
  • Utrwalimy znajomość kształtów figur geometrycznych;
  • Podczas spacerów będziemy obserwować przyrodę w zimowej szacie;
  • Dostrzeżemy kontekst przyczynowo-skutkowy układając historyjkę obrazkową;
  • Wysłuchamy opowiadania  „Mały Pingwinek”;
  • Usprawnimy różne partie mięśniowe w zabawie
  • Dowiemy się czym jest zorza polarna i będziemy oglądać ilustracje przedstawiające ją;
  • Poznamy właściwości magnesu w zabawie „Co potrafi magnes?”;
  • Będziemy łowić wyrazy na magnetyczne wędki;
  • Wykonamy iglo
  • Dowiemy się jak wygląda życie na Antarktydzie a jak w Arktyce;
  • Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „Sprytne pingwinki”;
  • Wykonamy pracę plastyczną –rodzinka pingwinó

PIOSENKA:  „Zła zima”

Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!

Nasza zima zła!
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
W ręku gałąź oszroniała,
A na plecach drwa...

Nasza zima zła!

Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
Dalej śnieżkiem w plecy zimy,
Niech pamiątkę ma!
Nasza zima zła!

 

WIERSZ: „Pranie”  Maria Konopnicka

— Pucu! Pucu! Chlastu! Chlastu!
Nie mam rączek jedenastu,
Tylko dwie mam rączki małe,
Lecz do prania doskonałe.

Umiem w cebrzyk wody nalać,
Umiem wyprać... no... i zwalać,
Z mydła zrobię tyle piany,
Co nasz kucharz ze śmietany.

I wypłuczę, i wykręcę,
Choć mnie dobrze bolą ręce.
Umiem także i krochmalić,
Tylko nie chcę się już chwalić!