Motylki - zamierzenia - Luty

Marzec – tydzień I - Tematyka – Niezwykły świat zwierząt
- Wzbogacanie wiadomości na temat sposobu życia zwierząt egzotycznych.
- Oglądanie albumów przedstawiających dżunglę, zwłaszcza jej faunę.
-Poszerzanie wiadomości na temat wybranych zwierząt egzotycznych żyjących na różnych kontynentach.
- Wzbogacanie słownictwa, ćwiczenia w tworzeniu słów pokrewnych, formułowaniu zdrobnień
-Wykonanie i układanie puzzli Zwierzyniec egzotyczny.
- W zoo – rozmowa na podstawie obrazka, połączona z wysłuchaniem i recytowaniem wierszyków I. R. Salach. (karta pracy)
- Obserwowanie zmian w przyrodzie. Zachęcanie dzieci do dzielenia się spostrzeżeniami.
- Kształtowanie umiejętności dodawania, a także ustalania równoliczności dwóch zbiorów.
-Wybiegi dla zwierząt – konstruowanie z różnych rodzajów klocków. Umieszczanie na wybiegach pluszowych lub gumowych figurek zwierząt.
-Zabawy przy muzyce.
-Poszerzanie wiadomości na temat wybranych zwierząt.
-Opisywanie wyglądu, sposobu życia wybranych zwierząt egzotycznych i naśladowanie ich odgłosów.
-Zajęcia umuzykalniające. Zabawy przy piosence Na sawannie.
-Memory ze zwierzętami egzotycznymi. Odszukiwanie dwóch takich samych obrazków, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci.
-Zabawa techniczno-muzyczna Słoniowa trąba. Naśladowanie gry na trąbce.

 

Marzec -Tydzień II - Tematyka – w ZOO
- Uczestniczenie w tworzeniu gazetki tematycznej. Wypowiadanie się na temat obrazków.
- Zabawa Posłuchaj, policz, wykonaj – ćwiczenie słuchu fonematycznego.
- Słuchanie piosenki W lesie.
- Słodkie jak miód – zabawy badawcze.
- Poszukiwanie pierwszych oznak wiosny.
-Porównywanie zdjęć osy, szerszenia, trzmiela.
-Opisywanie różnic i podobieństw w wyglądzie owadów
-Kto mieszka w lesie? – ćwiczenie rozwijające sprawność manualną.
-Kalkowanie i wycinanie sylwet zwierząt leśnych.
-Obserwowanie przez lupy i szkła powiększające pąków na gałęziach drzew lub krzewów.
-Kopiec kreta – budowanie z plasteliny kopca kreta, drążenie w nim tuneli.
-Czyj to trop? – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
-Składanie w całość obrazka przedstawiającego zwierzęta zamieszkujące pola i lasy. (karta pracy)
-Utrwalanie wiadomości o zwierzętach – określanie wartości logicznej zdań.
-Co słychać w ogrodzie? – rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, z elementem ćwiczeń artykulacyjnych.

 

Marzec - Tydzień III - Tematyka – Zagadki od żyrafy
- Oglądanie przez lupy i szkła powiększające gałązek z baziami – wierzbowymi i leszczynowymi – porównywanie i opisywanie ich wyglądu.
- Założenie zielonego ogródka.
- Obserwowanie i naśladowanie poruszania się ptaków. Liczenie ptaków spacerujących po ogrodzie.
- Ćwiczenia intonacyjne – wypowiadanie zdania z odpowiednim zabarwieniem emocjonalnym.
-Wykonanie pracy Witaminowe abecadło – umieszczenie przy odpowiedniej literze, będącej oznaczeniem witaminy, właściwego zestawu produktów spożywczych. Praca w zespołach.
-Zabawa Prognoza pogody – budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym. Przekazanie informacji o przewidywanych warunkach atmosfe-rycznych w ciekawy sposób, z odpowiednią modulacją głosu.
- Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Żartowniś
-Założenie w kąciku przyrody hodowli rzeżuchy. Zachęcanie do systematycznej obserwacji wzrostu rośliny.
-Odrysowywanie i wycinanie rysunków dziecięcych stóp. Utrwalanie pojęć: prawa, lewa.
-Gdzie jest słońce? – określanie położenia słońca na niebie. Wiązanie położenia słońca z porą dnia.
-Psotny marzec – słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego Marcowy dzień.
-Wiosenny wietrzyk – ćwiczenie palców dłoni, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.

 

Marzec - Tydzień IV - Tematyka - Małpka i jej przyjaciel słoń
- Oglądanie przez lupy i szkła powiększające gałązek z baziami – wierzbowymi i leszczynowymi – porównywanie i opisywanie ich wyglądu.
-Założenie zielonego ogródka.
- Obserwowanie i naśladowanie poruszania się ptaków. Liczenie ptaków spacerujących po ogrodzie.
-Ćwiczenia intonacyjne – wypowiadanie zdania z odpowiednim zabarwieniem emocjonalnym.
-Wykonanie pracy Witaminowe abecadło – umieszczenie przy odpowiedniej literze, będącej oznaczeniem witaminy, właściwego zestawu produktów spożywczych. Praca w zespołach.
-Zabawa Prognoza pogody – budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym. Przekazanie informacji o przewidywanych warunkach atmosfe-rycznych w ciekawy sposób, z odpowiednią modulacją głosu.
-Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Żartowniś
-Założenie w kąciku przyrody hodowli rzeżuchy. Zachęcanie do systematycznej obserwacji wzrostu rośliny.
-Odrysowywanie i wycinanie rysunków dziecięcych stóp. Utrwalanie pojęć: prawa, lewa.
-Gdzie jest słońce? – określanie położenia słońca na niebie. Wiązanie położenia słońca z porą dnia.
-Psotny marzec – słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego Marcowy dzień.
-Wiosenny wietrzyk – ćwiczenie palców dłoni, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.

 

Wiosna - wiersz
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: - Przyjedzie pewno furą
Jeż się najeżył srodze: - Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: - Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: - Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
- Skąd znowu - rzekła sroka - ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
- Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
- A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
- Nieprawda, bo w karecie!
- W karecie? - Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią - Witaj wiosno!

 

Pieski dwa -piosenka


1.Pieski małe dwa, chciały przjść przez rzeczkę
Nie wiedziały jak ,zrobiły kładeczkę,
Lecz zrobiły żle dając tylko deski dwie

Ref: si bom, si bom tralalalala si bom si bom tralalalalalala si bom si bom tralalalalalala

2.Pieski małe dwa wpadły więc do rzeczki
Miały szczęście że prosto do łódeczki
A łódeczka ta miała małe wiosła dwa

3.Popłynęły więc pieseczki łódeczką
Prawie cały dzień płynęły tą rzeczką
W domu były gdy gwiazdki już po niebie szły

4.Taką pieski dwa przeżyły przygodę
Były mądre choć jezcze bardzo młode
Było by bardzo źle gdyby przeziębiły się