Motylki - zamierzenia

ZAMIERZENIA - MAJ 2018

Tydzień I i II– Polska moją Ojczyzną

  • Poznanie symboli narodowych, nabywanie wiedzy o wybranych miastach Polski
  • utrwalenie wiadomości o symbolach Polski, utrwalenie hymnu Polski
  • Kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań
  • Kształtowanie postaw patriotycznych, budzenie zainteresowania Ojczyzną
  • zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy poznanie herbu Warszawy
  • poznanie zabytków i charakterystycznych budowli Warszawy
  • projektowanie herbu swojej rodziny
  • doskonalenie słuchu fonemowego kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • doskonalenie sprawności manualnych
  • reakcja na sygnały umowne
  • doskonalenie spostrzegawczości i słuchu fonematycznego
  • wzmacnianie poszczególnych grup mięśniowych
  • poruszanie się krokiem dostawnym, opanowanie podstawowych figur tańca,
  • doskonalenie poruszania się cwałem bocznym
  • indywidualne rozbudzanie zainteresowania alfabetem liter drukowanych – „j”, „J”
  • doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie litery „j”, „J”,
  • różnicowanie liter podobnych w kształcie i brzmieniu,
  • ćwiczenie sprawności grafomotorycznej
  • doskonalenie spostrzegawczości

Tydzień III – Podróż dookoła Europy

  • Rozbudzanie zainteresowania kulturą wybranych państw Unii Europejskiej
  • Kształtowanie poczucia przynależności narodowej, a zarazem wspólnoty z mieszkańcami UE
  • zapoznanie z mapą Europy
  • poznanie hymnu Unii Europejskiej, poznanie flagi UE
  • reakcja na sygnały umowne, doskonalenie spostrzegawczości
  • poznanie ulubionych zabaw dzieci z wybranych krajów europejskich (Niemcy, Francja, Włochy)
  • poznanie pozdrowień w wybranych językach europejskich
  • ćwiczenia sprawności manualnej, stosowanie się do reguł
  • kształtowanie wrażliwości muzycznej,
  • budzenie zainteresowań muzyką wybitnych kompozytorów europejskich
  • poznanie wybranych utworów z kanonu muzyki klasycznej
  • reakcja ruchem na zmiany w metrum i wysokości dźwięków
  • rozpoznawanie głosu męskiego i żeńskiego
  • poszerzanie wiedzy i rozszerzanie zainteresowań czytelniczych
  • ćwiczenia słownikowe i gramatyczne, doskonalenie słuchu fonemowego
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała
  • uważne słuchanie utworu literackiego
  • stosowanie liczebników porządkowych, szeregowanie według wielkości
  • budowanie wypowiedzi na temat ilustracji,
  • doskonalenie zręczności, umiejętności konstrukcyjnych oraz równowagi
  • wprowadzenie miłej atmosfery podczas wspólnych zabaw
  • Kształcenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami
  • wyzwalanie ekspresji plastycznej utworem muzycznym
  • składanie łódki z papieru według instrukcji

Tydzień IV – Mamusia i Tatuś ma święto

  • Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny
  • Poznanie różnych sposobów okazywania uczucia miłości i szacunku
  • Kształtowanie postawy empatycznej wobec potrzeb rodziców
  • wypowiedzi dzieci, odwoływanie się do wiedzy na temat swojej rodziny,
    wspomnień i przeżyć dzieci
  • gromadzenie przymiotników określających wygląd rodziców
  • wzbudzanie szacunku do wyczerpującej pracy fizycznej wykonywanej
    przez mamę i tatę
  • rozmowa na temat sposobu spędzania wolnego czasu przez rodziców,
  • kształtowanie rozumienia pojęcia „miłość”, rozwijanie słownika czynnego
  • tłumaczenie pojęcia „hobby”
  • uważne słuchanie opowiadania,
  • dzielenie na sylaby imienia rodziców
  • interpretacja ruchowa do słów rymowanki
  • rozwijanie małej motoryki podczas składania papieru – metoda orgiami
  • rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
  • budowanie zdań z użyciem czasowników, rozwijanie mowy narracyjnej
  • stosowanie określeń: cięższy lżejszy
  • naśladowanie ruchem czynności fizycznych,
  • kształtowanie uwagi podczas słuchania wiersza, rysowanie ilustracji do jego treści, rozwijanie prawidłowego chwytu kredki
  • interpretacja ruchowa słuchanego tekstu
  • rozwijanie pomysłowości i estetyki wykonania
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz umiejętności dłuższej wypowiedzi

Tydzień V – Co piszczy w trawie

  • Poszerzanie wiedzy o zwierzętach i roślinach środowiska łąkowego
  • wielozmysłowe poznanie środowiska przyrodniczego,
  • Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych,
  • uświadomienie zagrożeń dla zdrowia płynących ze spożywania roślin bez kontroli dorosłych
  • rozwiązywanie zagadek przyrodniczych,
  • poznanie i nazywanie etapów rozwoju motyla,
  • stosowne zachowanie się w otoczeniu
  • stosowanie się do zasad bezpieczeństwa Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego
  • reakcja na sygnał dźwiękowy
  • doskonalenie słuchu fonematycznego i spostrzegania wzrokowego
  • kulturalne zachowanie podczas spektaklu,
  • doskonalenie wyczucia rytmu, ćwiczenia oddechowe, posługiwanie się rekwizytem
  • poszerzenie repertuaru piosenek
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania
  • poznanie techniki gry na dzwonkach
  • doskonalenie akompaniamentu na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • zachęcanie do aktywności podczas zabaw ruchowych przy muzyce
  • doskonalenie myślenia przyczynowo - skutkowego
  • doskonalenie umiejętności odczytywania całościowego swojego imienia
  • inspirowanie pięknem przyrody do pracy plastycznej
  • wykonanie pracy przestrzennej według wzoru

Piosenka ,,Ptaszku mój ptaszku”

Ref: Ptaszku mój ptaszku
zaprowadź Panią Wiosnę.
Do Polski, do Polski,
gdzie kwitnie piękny kwiat.

Tu czekają grzeczne dzieci
i radośnie płynie czas.
Ptaszku odwiedź z Panią Wiosną nas.

Już słoneczko mocno świeci
i rozkwita cały Świat.
Ptaszku odwiedź z Panią Wiosną nas.

Motyl mały i biedronka
zapraszają także Was.
Ptaszku odwiedź z Panią Wiosną nas.

Wiersz „Koncert szpaka”

Usiadł szpak na skraju budki,

wygwizduje ptasie nutki.

A świerszcz woła głosem cienkim:

- szpaczku, naucz nas piosenki!

Szpak nie słucha i w zapale,

wesolutko gwiżdże dalej.

Piosnka jedna, druga, trzecia…

Skończył koncert i odleciał.