Motylki - Zamierzenia 2023

Styczeń Tydzień I

Mijają dni, miesiące?
(02.01-06.01)

 

  • Zwrócimy uwagę na budowę kalendarzy i ich charakterystyczne elementy
  • Poznamy i utrwalimy wzór graficzny głoski –r, literę r, mała i dużą, drukowaną i pisaną
  • Będziemy doskonalić analizę i syntezę słuchową podczas zabaw dydaktycznych
  • Pooglądamy różne rodzaje kalendarzy
  • Porozmawiamy na temat tego, co by było gdyby nie było kalendarzy
  • Zapoznamy się z zapisem cyfrowym liczby 7
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach
  • Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • Rozwiniemy prawidłową wymowę głosek c i cz
  • Utrwalimy nazwy dni tygodnia
  • Wysłuchamy wiersza T. Fiutowskiej „Co robią zimą dni tygodnia?”
  • Weźmiemy udział w zabawie „Który to dzień?”
  • Utrwalimy dni tygodnia w zabawie rytmiczno-ruchowej „Cały tydzień”
  • Wykonamy własne książeczki o wydarzeniach minionego tygodnia
  • Będziemy dostrzegać określone cechy przedmiotów w zabawie „Dotknij czegoś”
  • Nauczymy się na pamięć wiersza A. Galicy „Tydzień ma siedem dni”
  • Wysłuchamy opowiadania J. Porazińskiej „Baśń o dwunastu miesiącach” i obejrzymy baśń na tablicy interaktywnej
  • Będziemy wymieniać nazwy miesięcy
  • Poszukamy rymów do nazw dni tygodnia
  • Będziemy wypowiadać  się na określony temat
  • Poznamy przysłowia o miesiącach
  • Weźmiemy udział w zabawie dydaktycznej „Z jakim miesiącem kojarzą się te przedmioty”
  • Wykonamy pracę plastyczną nawiązującą do tematu tygodnia
  • Wysłuchamy wiersza J. Brzechwy „Tydzień” 

Styczeń Tydzień II

Karnawał
(09.01-13.01)

 

  • poznamy i będziemy utrwalać wzór graficzny głoski s, literę s :małą i dużą, drukowaną i pisaną
  • rozwiniemy zainteresowania karnawałem i tradycjami z nim związanymi;
  • wysłuchamy opowiadania M. Skrobacz „Karnawałowy strój Stefana”
  • dowiemy się co oznacza słowo „karnawał” i skąd się wzięło
  • będziemy doskonalić umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach
  • Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • Rozwiniemy wyobraźnię wykonując maski karnawałowe
  • Nauczymy się piosenki „Śniegowa samba” oraz będziemy powtarzać fragmenty melodii na sylabach
  • Ułożymy zagadki o postaciach z balu karnawałowego
  • weźmiemy udział w zabawie „Na balu przebierańców”
  • uczestnicząc w zabawie „Stroje balowe” będziemy doskonalić liczenie w zakresie 7
  • pobawimy się w „Tańczące gwiazdki” z wykorzystaniem chusty animacyjnej
  • udoskonalimy słuch w zabawie „Zginęły klucze”
  • wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia
  • wykonamy prezenty dla naszych kochanych Babć i Dziadków 😊
  • z pasków bibułki będziemy układać poznane litery
  • rozwiniemy słuch fonematyczny poprzez zabawy głoskami i zgłoskami
  • Rozwiniemy małą motorykę wycinając nożyczkami wzory odrysowane z szablonów;
  • Biorąc udział w ćwiczeniach artykulacyjnych będziemy pracować nad ruchami warg, języka i podniebienia;

Styczeń Tydzień III

Odwiedzili nas babcia i dziadziuś
(16.01-20.01)

 

  • poznamy i utrwalimy literę n: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • porozmawiamy na temat dzieciństwa członków naszej rodziny
  • dowiemy się czym jest drzewo genealogiczne i nazwiemy członków rodziny
  • poszukamy przymiotników określających babcię i dziadka
  • porozmawiamy na temat naszych babć i dziadków, będziemy mówić za co ich kochamy
  • rozwiniemy spostrzegawczość w zabawie „Literka do literki”
  • rozwiniemy sprawność fizyczną w ćwiczeniach i zabawach ruchowych m.in. „Wyszywamy serwetę dla babci i dziadka”, „Kwiatek dla babci i dziadka”, „Babcia czy dziadek”
  • wysłuchamy wiersza W. Chotomskiej „Wiersz dla babci” i porozmawiamy na jego temat
  • wykonamy prezenty dla babć i dziadków, nauczymy się piosenek i będziemy z niecierpliwością oczekiwać na miłych gości w naszym przedszkolu
  • będziemy doskonalić czytanie globalne wyrazów poprzez układanie ich z rozsypanki literowej
  • w zabawie „Uliczka babci i dziadka” będziemy ćwiczyć naszą pamięć
  • będziemy wypowiadać się na temat tempa i nastroju utworów muzycznych
  • usprawnimy dodawanie w zakresie 7
  • wysłuchamy wiersza E. Śnieżkowskiej-Bielak „Dobra wróżka”
  • utrwalimy znajomość kształtów figur geometrycznych
  • wysłuchamy wiersza J. Koczanowskiej „Dziadek”
  • weźmiemy udział w zabawie pantomimicznej „Pomagamy w pracach domowych”
  • skomponujemy obrazek z figur geometrycznych
  • podczas spacerów będziemy obserwować przyrodę w zimowej szacie
  • dostrzeżemy kontekst przyczynowo-skutkowy układając historyjkę obrazkową

Styczeń Tydzień IV

Wielcy ludzie też kiedyś byli mali
(23.01-27.01)

 

  • Rozwiniemy uczucia patriotyczne poprzez poznawanie sławnych Polaków;
  • Dowiemy się kim jest człowiek sławny pracując metodą „burzy mózgów”;
  • Poznamy ciekawostki z życia małego Fryderyka Chopina;
  • Wysłuchamy kompozycji pianisty , będziemy określać nastrój i dynamikę utworów;
  • Nauczymy się reagować ruchem na sygnał muzyczny;
  • Wykonamy pracę plastyczną inspirowaną muzyką F. Chopina;
  • Będziemy układać historyjki obrazkowe z uwzględnieniem kontekstu przyczynowo-skutkowego;
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;
  • Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
  • Rozwiniemy małą motorykę wycinając nożyczkami wzory odrysowane z szablonów;
  • Biorąc udział w ćwiczeniach artykulacyjnych będziemy pracować nad ruchami warg, języka i podniebienia;
  • Dowiemy się do czego potrzebne są encyklopedie i poszukamy w nich informacji o Janie Matejce;
  • Dowiemy się jakie są rodzaje malarstwa i wzbogacimy nasz słownik o terminy „martwa natura”, „portret”, „pejzaż”;
  • Przyglądniemy się twórczości Jana Matejki;
  • Wzbogacimy swoją wiedzę na temat kompozycji, podziału barw oraz atrybutów malarskich;
  • Rozwiniemy mowę dzieląc się wrażeniami na temat obejrzanych obrazów;
  • Wysłuchamy wiersza W. Badalskiej „Mikołaj Kopernik”;
  • Poznamy szczegóły i ciekawostki z życia Mikołaja Kopernika;
  • Przeprowadzimy zabawy badawcze z globusem i lampką poznając ruchy Ziemi;
  • Poprzez zabawę „Dzień i noc” utrwalimy teorię M. Kopernika;
  • Poznamy obraz J. Matejki „ Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”;
  • Wykonamy pracę plastyczno-techniczną ”Luneta”;
  • Poznamy niektóre fakty z życia słynnej chemiczki M. Skłodowskiej – Curie;
  • Poznamy nazwy narzędzi używanych przez chemików;
  • Będziemy poznawać właściwości wody i określać stany skupienia;
  • Poznamy elementy biografii papieża św. Jana Pawła II i wysłuchamy opowiadania J. Krzyżanek „Jak Karolek został papieżem”;
  • Wykonamy pracę plastyczną „ Św. Jan Paweł II – przyjaciel ludzi”;
  • Wysłuchamy opowieści „Karol Wojtyła – miłośnik gór”, interpretując ją ruchem;
  • Pooglądamy film opowiadający o życiu św. Jana Pawła II;

Luty TYDZIEŃ I

„Nasze zmysły"
(30.01-03.02)

  • Wysłuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej Płotek z kości
  • Poznamy literę b, B
  • Poznamy sposoby spędzania wypoczynku zimą
  • Poznamy zasady bezpiecznego wypoczynku podczas ferii zimowych
  • Rozpoznamy kolegę za pomocą dotyku
  • Nazwiemy wskazane części ciała
  • Zaznaczymy na rysunku narządy zmysłów
  • Wysłuchamy piosenki czuję świat
  • Wykorzystamy narządy zmysłów podczas zabaw badawczych
  • Wykonamy ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
  • Rozwiążemy zagadki o częściach ciała
  • Będziemy różnicować słowa różniące się jedną głoską
  • Odszukamy słowa kryte w innych słowach
  • Podamy przykłady, w jaki sposób uniknąć hałasu w Sali przedszkolnej
  • Podamy liczbę mnogą i zdrobnienia podanych słów
  • Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia

Luty TYDZIEŃ II

„Poznajemy różne zawody"
(06.02-10.02)

  • Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Kim będę w przyszłości
  • Poznamy literę g, G
  • Określimy, na czym polega praca przedstawicieli wybranych zawodów
  • Wskażemy rekwizyty potrzebne do wykonywania danego zawodu
  • Wykonamy pracę plastyczną przedstawiającą nasz wymarzony zawód
  • Rozpoznamy zawody na podstawie ich słownych opisów
  • Rozwiążemy zagadki dotyczące zawodów
  • Stworzymy żeńskie odpowiedniki męskich zawodów
  • Poznamy właściwości magnesu
  • Wymienimy narzędzia potrzebne w pracy ogrodnika
  • Poznamy etap powstawania chleba
  • Wspólnie upieczemy pizze
  • Poznamy cyfrę 8
  • Określimy relacje zachodzące między liczbami, wpisują  między nie odpowiedni znak matematyczny
  • <, > lub = (6 latki)
  • Rozwiążemy rebusy fonetyczne  

Luty TYDZIEŃ III

„Zabawy na śniegu"
(13.02-17.02)

  • Wysłuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej Z górki na pazurki
  • Poznamy literę w, W
  • Będziemy uczestniczyć w balu karnawałowym,
  • Rozwiniemy swoją sprawność ruchową poprzez udział w tańcach oraz zabawach ruchowych podczas balu
  • Wypowiemy się na temat przebrań swoich i kolegów
  • Ubierzemy ubrania odpowiednie do jazdy na nartach
  • Rozwiążemy i ułożymy zagadki o tematyce zimowej
  • Zbadamy, czy śnieg jest czysty
  • Wysłuchamy piosenki Bezpiecznie zimą
  • Zademonstrujemy ruchami różne zabawy na śniegu
  • Wypowiemy się na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zimowych zabaw
  • Poznamy różne rodzaje termometrów
  • Poznamy różne dyscypliny sportowe
  • Powiemy jak, lubimy spędzać czas w zimie
  • Rozwiążemy i ułożymy zdania tekstowe
  • Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematem tygodnia 

Luty TYDZIEŃ IV

„Różne rodzaje parków"
(20.02-24.02)

  • Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Parkowy zawrót głowy
  • Stworzymy nazwy dla parku, w którym można spotkać dinozaury
  • Porozmawiamy o parku jurajskim i o dinozaurach 
  • Spróbujemy podać cechy charakterystyczne dla dinozaurów mięsożernych i roślinożernych
  • Spróbujemy dowiedzieć się w jakich warunkach żyły dinozaury
  • Dowiemy się czym jest skamielina oraz jak nazywa się dyscyplina naukowa zajmująca się skamieniałościami 
  • Stworzymy nowego dinozaura oraz wymyślimy dla niego nazwę
  • Odbędziemy wirtualną wycieczkę po parkach wodnych, z wykorzystaniem internetu 
  • Spróbujemy wykonać łódeczkę metodą origami
  • Dowiemy się jak stworzyć ciecz nienewtonowską
  • Poznamy zasady zwiedzania parków narodowych
  • Stworzymy własne logo parku narodowego
  • Stworzymy nowe nazwy atrakcji dostępnych w parku rozrywki 
  • Określimy, co można zobaczyć w parku miniatur
  • Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia 

Marzec Tydzień I

"Tak mija nam czas"
(27.02-03.03)

  • Wybierzemy się do magicznej krainy Losarap, wykonując zadania pomożemy odzyskać mieszkańcom sześć zagubionych parasoli;
  • Poznamy wzór graficzny głoski p, literę P i p oraz będziemy utrwalać ten wzór;
  • Poszukamy słów z głoską ‘p’ w nagłosie;
  • Wysłuchamy wiersza M. Konopnickiej „Parasol”
  • Będziemy układać słowa z rozsypani literowej;
  • Zwrócimy uwagę na mijający czas na podstawie przykładów z życia ludzi , przyrody i literatury;
  • Wysłuchamy opowiadania H. Bechlerowej „Wiosenna wędrówka”;
  • Rozwiniemy umiejętność liczenia w grze „Losowanie gwiazdek”;
  • Będziemy układać historyjki obrazkowe z uwzględnieniem kontekstu przyczynowo-skutkowego;
  • Porozmawiamy o porach dnia i tym co sięz nimi wiąże;
  • Poznamy wygląd i wyposażenie zakładu zegarmistrzowskiego oraz pracę zegarmistrza;
  • Poznamy różne przyrządy służące do pomiaru czasu;
  • Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „Od zegara do zegara”;
  • Będziemy wypowiadać się na temat przyszłości;
  • Wysłuchamy wiersza M. Przewoźniaka „Wynalazki”;
  • Poszukamy odpowiedzi na pytanie co to jest przeszłość, teraźniejszość i przyszłość;
  • Posegregujemy obrazki przedmiotów na te które kojarzą się z przeszłością i te które kojarzą się z teraźniejszością;
  • Dokończymy zdanie : Gdybym był wynalazcą, stworzyłbym…;
  • Rozwiniemy wyobraźnię i kreatywność tworząc w grupach wehikuły czasu;
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;
  • Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
  • W Środę Popielcową będziemy uczestniczyć we Mszy św.

Marzec Tydzień II

"Muzyka jest wszędzie"
(06.03-10.03)

  • Poznamy wzór graficzny głoski z- literę z i Z oraz będziemy utrwalać ten wzór;
  • Poznamy rolę batuty w pracy dyrygenta;
  • Rozwiniemy inwencję twórczą w zabawie „Szukamy dźwięków”;
  • W zabawie „Omiń woreczki” rozwiniemy sprawność fizyczną oraz zwinność i szybkość;
  • Wykonamy proste instrumenty muzyczne i będziemy na nich akompaniować do piosenki;
  • Wysłuchamy opowiadania M. Orłonia „Zbuntowana orkiestra”;
  • Weźmiemy udział w zabawie rytmicznej „W naszym przedszkolu”;
  • Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
  • Poznamy odtwarzacze muzyki wykorzystywane dawniej i dziś;
  • Weźmiemy udział w teleturnieju „Jaka to melodia?”;
  • Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i porównywać liczebności zbiorów;
  • Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
  • Dowiemy się co to jest gama, odczytamy nazwy solmizacyjne z kartoników oraz nauczymy się ją śpiewać i grać;
  • Weźmiemy udział w zabawie „Zaśpiewaj co zagram”;
  • Stworzymy fabułę do wysłuchanego utworu instrumentalnego;
  • Wyrazimy nastrój muzyki F. Chopina w ekspresji plastycznej;
  • Stworzymy własną kompozycję muzyczną z wykorzystaniem słoików wypełnionych wodą;
  • Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania prac plastycznych;

Marzec Tydzień III

"Mamy różne charaktery"
(13.03-17.03)

  • Poznamy wzór graficzny głoski u- literę u i U oraz będziemy utrwalać te wzory;
  • Rozwiniemy umiejętność wyrażania i nazywania swoich uczuć;`
  • Wzbogacimy słownictwo w zabawie „Turniej słów”;
  • Rozwiniemy sprawność fizyczną w zabawach ruchowych „Zamieniamy się miejscami”, „Smutek i radość”, „Rozrzucone cukierki”;
  • Wspólnie zastanowimy się nad tym jak możemy kogoś pocieszyć;
  • Będziemy oceniać zachowania swoje i bohaterów literackich;
  • Wysłuchamy opowiadania R. Piątkowskiej „Złość”;
  • Poszukamy sposobów na to jak poradzić sobie ze złością;
  • Posegregujemy postacie znane z bajek i baśni na te pozytywne i negatywne;
  • Porozmawiamy o wartościach takich jak : dobro, miłość, rodzina, spokój, bezpieczeństwo;
  • Weźmiemy udział w zabawie „Ważne słowa” według T. Fiutowskiej;
  • Wysłuchamy wiersza I . Suchorzewskiej „Chwalipięta”;
  • Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „Dzieci i czarodziej”;
  • Będziemy doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania oraz porównywać elementy w zbiorze;
  • Porozmawiamy o emocjach i ich znaczeniu w naszym życiu;
  • Popracujemy nad analizą i syntezą głoskową wyrazów;

Marzec Tydzień IV

"Wiosna, wiosna"
(20.03-24.03)

  • Poznamy wzór graficzny głoski c – literę C i c oraz będziemy utrwalać ten wzór;
  • Poznamy zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla zbliżającej się nowej pory roku;
  • Będziemy spacerować szukając oznak wiosny w naszym otoczeniu;
  • Weźmiemy udział w zabawach ruchowych „Ptaki w gniazdkach”, „Pomieszane pory roku”, „Wiosna budzi kwiatki”;
  • Poznamy ciekawostki z życia wiosennej przyrody;
  • Porozmawiamy o ptakach powracających do nas na wiosnę;
  • Pooglądamy teatrzyk sylwet na podstawie utworu B. Szurowskiej „Zwiastuny wiosny”;
  • Wykonamy wianki dla Pani Wiosny;
  • Wysłuchamy wiersza M. Kownackiej „Marzanna”;
  • Poznamy zapis cyfrowy liczby 0;
  • Wysłuchamy wiersza T. Fiutowskiej „Co nam dajesz wiosno”;
  • Poznamy budowę tulipana i nazwiemy poszczególne części rośliny;
  • Wysłuchamy opowiadania H. Zdzitowieckiej „ Szukamy wiosny”;
  • Będziemy doskonalić małą motorykę w ćwiczeniach ruchowo-graficznych „Co narysowałam?”;
  • W zabawie „Nazwij obrazki” będziemy doskonalić analizę i syntezę sylabową i głoskową;
  • Weźmiemy udział w zabawach matematycznych „Chowamy na łące” i „Ile razy?”;
  • Dowiemy się co potrzebne jest roślinie do życia;
  • Rozwiniemy naszą wyobraźnię i twórczość artystyczną wykonując pracę plastyczną;

Kwiecień Tydzień I

(3.04 – 6.04)

  • Wysłuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej Pisanki, kraszanki
  • Posegregujemy obrazki związane ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy
  • Poznamy literę j, J
  • Wyjaśnimy różnicę między pisanką, a kraszanką
  • Utrwalimy określenie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • Omówimy wygląd kartek wielkanocnych
  • Wysłuchamy piosenkę Koszyczek dobrych życzeń
  • Poznamy budowę jajka
  • Rozpoznamy podczas zabawy badawczej jajko surowe i ugotowane
  • Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematem tygodnia
  • Wysiejemy owies i rzeżuchę
  • Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 9
  • Poznamy tradycje związane z Wielkanocą
  • Poznamy potrawy pojawiające się na wielkanocnym stole

Kwiecień Tydzień II

(11.04 – 14.04)

  • Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Pola i Leon w krainie gwiazd
  • Poznamy postać Mikołaja Kopernika oraz dawnych i obecnych sposobów prowadzenia obserwacji
  • Poznamy literę ł, Ł
  • Wyjaśnimy pojęcie gwiazdozbiór
  • Poznamy kulisty model ziemi – globus
  • Weźmiemy udział w zabawie badawczej Jak powstaje dzień i noc
  • Obejrzymy książki związane z kosmosem
  • Wysłuchamy piosenki Kosmiczne wirowanie
  • Nazwiemy kolejne planety Układu Słonecznego
  • Odkryjemy cyfrowy zapis liczby 10
  • Wysłuchamy ciekawostek na temat Księżyca
  • Użyjemy słowa rakieta w różnych znaczeniach
  • Wykonamy model układu słonecznego

Kwiecień Tydzień III

(17.04 – 21.04 )

  • Wysłuchamy opowiadania Małgorzaty Skrobacz Spotkanie z małym czarodziejem
  • Porównamy wygląd drzew iglastych i liściastych
  • Poznamy literę F, f
  • Podamy skojarzenia do słowa las
  • Omówimy części drzewa
  • Dowiemy się, gdzie jest powietrze i jak oczyścić wodę podczas zabaw
  • Wysłuchamy piosenki Nasza błękitna planeta
  • Wypowiemy się, jak należy zachowywać się w lesie
  • Poznamy pojęcie recykling
  • Posegregujemy odpady do odpowiednich koszy
  • Posprzątamy nasze najbliższe otoczenie
  • Wyjaśnimy, dlaczego trzeba chronić kwiaty
  • Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia

Kwiecień Tydzień IV

(24.04 – 28.04 )

  • Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Konkurs i spełnione marzenie
  • Będziemy uczestniczyć w zabawach konstrukcyjnych w małych zespołach
  • Rozpoznamy na ilustracjach i widokówkach swoją miejscowość
  • Poznamy literę H, h
  • Wymyślimy nowe nazwy ulic pochodzące od nazw owoców
  • Porównamy wygląd domów dawniej i dziś
  • Wyjaśnimy pochodzenie nazwy stolicy Polski
  • Wysłuchamy piosenkę Nasza ojczyzna
  • Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia
  • Omówimy położenie geograficzne Polski i jej symbole narodowe
  • Wysłuchamy nagrania hymnu państwowego w pozycji na baczność
  • Ułożymy kompozycję z figur geometrycznych
  • Stworzymy kolekcje i nadamy im nazwy

Maj Tydzień I

Jestem Polakiem i Europejczykiem!
(08.05 - 12.05)

  • Rozwiniemy naszą wyobraźnię i twórczość artystyczną wykonując pracę plastyczną;
  • Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
  • Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i porównywać liczebności zbiorów;
  • Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
  • Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania prac plastycznych;
  • Poznamy legendę o „Warsie i Sawie”;
  • Będziemy doskonalić słuch fonematyczny w zabawie „Wars łowi”;
  • Będziemy wyszukiwać litery w wyrazach;
  • Porozmawiamy o tym czym jest Unia Europejska;
  • Dowiemy się jakie mamy symbole narodowe i jak należy się z nimi obchodzić;
  • Spróbujemy zdefiniować słowo „ojczyzna”;
  • Weźmiemy udział w zabawie ruchowej „Wycieczka po Europie”;
  • Będziemy reagować ruchem na rytm utworu muzycznego;
  • Ułożymy obrazki zgodnie z kolejnością zapamiętaną, ćwicząc naszą pamięć;
  • Za pomocą ruchu będziemy przedstawiać to, co jest na zdjęciu;
  • Będziemy nazywać najważniejsze miejsca w Polsce;
  • Wyruszymy w podróż po Polsce, odgadując zagadki;
  • Będziemy ćwiczyć małą motorykę, układając flagę Polski z wykorzystaniem Daru 10;
  • Obejrzymy film edukacyjny o symbolach Polski;
  • Odszukamy wszystkie zagubione gwiazdki z flagi Unii Europejskiej;
  • Wysłuchamy „Ody do Radości”;

Maj Tydzień II

Wiosna na łące
(15.05 - 19.05)

  • Wybierzemy się na łąkę, poznamy jej mieszkańców, odczytamy ich nazwy i umieścimy we właściwych miejscach;
  • Poznamy wzór graficzny głoski ż, literę Ż i ż oraz będziemy utrwalać ten wzór;
  • Poszukamy słów z głoską ‘ż’ w nagłosie, śródgłosie i wygłosie;
  • Rozszyfrujemy wyrazy poprzez naklejanie pod obrazkami odpowiednich liter;
  • Będziemy układać słowa z rozsypani literowej;
  • Rozpoznamy odgłosy dochodzące wiosną z łąki;
  • Rozwiniemy sprawność narządów artykulacyjnych poprzez zabawę rytmiczną z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej „Żabie łapki;
  • Będziemy oglądać różne gatunki żab, omawiać ich wygląd, poznamy ciekawostki z ich życia;
  • Będziemy układać historyjki obrazkowe z uwzględnieniem kontekstu przyczynowo-skutkowego;
  • Udoskonalimy umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej;
  • Omówimy cykl rozwojowy żaby;
  • Będziemy ćwiczyć zwinność i zręczność inspirując się wierszem T. Fiutowskiej „Ogłoszenie”;
  • Wysłuchamy opowiadania W. Kozłowskiego „Nikt mnie więcej nie zobaczy”;
  • Poznamy cykl rozwojowy motyla;
  • Poszerzymy swoje doświadczenia plastyczne i techniczne wykonując prace plastyczne;
  • Wysłuchamy opowiadania G. Kasdepke „Pamiątka druga, czyli ogryzek”
  • Weźmiemy udział w zabawie ruchowej „Uważne motyle”;
  • Będziemy aktywnie słuchać muzyki klasycznej według metody B. Strauss;
  • Zwrócenie uwagi na przystosowanie zwierząt do życia w danym środowisku;
  • Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
  • Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;

Maj Tydzień III

Nasi kochani rodzice
(22.05 - 26.05)

  • Będziemy wypowiadać się na temat naszych rodziców;
  • Odpowiemy na pytania : Co to jest miłość? Gdzie można ją spotkać?;
  • Rozwiniemy sprawność fizyczną biorąc udział w zabawach ruchowych „Jadą goście”, „Kocham moich rodziców”, „Obudź instrumenty”;
  • Rozwiniemy myślenie logiczne rozwiązując zagadki;
  • Wypowiemy się na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami;
  • Wysłuchamy opowiadania I. Landau „Wróżka Weronika”;
  • Odszukamy w kalendarzu daty oznaczające Dzień Matki i Dzień Ojca;
  • Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „Robimy zakupy”;
  • Udoskonalimy sprawność rąk i rozwiniemy twórczość wykonując prace plastyczne;
  • Będziemy dokonywać analizy głoskowej i sylabowej oraz utrwalać poznane litery;
  • Będziemy przeliczać, dodawać, odejmować na konkretach;
  • Będziemy ważyć i porównywać masę przedmiotów;
  • Weźmiemy udział w zabawie ruchowej „Domino kwiatowe”;
  • Wysłuchamy wiersza E. Waśniowskiej „Tatuś”;
  • Rozwiniemy poczucie rytmu w zabawie „Wysoko-nisko”;
  • Dokończymy zdanie „Moi rodzice lubią , kiedy ja…”;
  • Wystukamy serduszkowce rytmy na instrumentach perkusyjnych;
  • Rozwiniemy umiejętność współpracy, pracując w grupach;

Maj Tydzień IV

Wiosna na wsi
(29.05 - 02.06)

  • Będziemy podziwiać krajobrazy wiosenne, oglądając reprodukcje malarskie;
  • Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
  • Będziemy tworzyć liczbę mnogą od nazw podanych w liczbie pojedynczej;
  • Poszukamy rymujących się słów;
  • Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i porównywać liczebności zbiorów;
  • Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
  • Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania prac plastycznych;
  • Rozwiniemy umiejętność poprawnego formułowania zdań i pytań;
  • Utrwalimy pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • Będziemy układać wyrazy z poznanych liter;
  • Poznamy różne gatunki żab, wyjaśnimy znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt;
  • Będziemy rozpoznawać na mapie świata tereny zielone;
  • Utrwalimy nazwy zwierząt zamieszkujących wiejskie podwórka;
  • Nazwiemy domy zwierząt hodowanych na wsi i rodzaj spożywanego przez nich pokarmu;
  • Wysłuchamy wiersza A. Widzowskiej „Kogutek”;
  • Rozpoznamy odgłosy pojawiające się na wiejskim podwórku;
  • Przyrządzimy tradycyjne wiejskie potrawy;
  • Poznamy przysłowia związane ze zwierzętami hodowanymi na wsi;
  • Wysłuchamy opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Z wizytą na wsi”;