Motylki - zamierzenia - Luty

Tydzień I „Baśnie, bajki i bajeczki” (03.02- 07.02)
 
- Poznamy wzór graficzny głoski G- literę g i G oraz będziemy utrwalać ten
wzór;
- Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
- Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i
porównywać liczebności zbiorów;
- Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
- Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania
prac plastycznych;
- Będziemy rozpoznawać tytuły baśni po obrazkach;
- Weźmiemy udział w zabawie ruchowej;
- Wysłuchamy opowiadania S. Karaszewskiego „O tym, jak dobro zło
zwycięża”;
- Rozwiniemy sprawność fizyczną w zabawie „Czworonożni bohaterowie
baśni”, „Czarodziejskie pudełko”;
- Wzbogacimy wiedzę na temat teatru, poznamy znaczenie słów : kurtyna,
aktor, widownia, scenariusz, scenografia;
- Wymienimy zasady obowiązujące w teatrze;
- Obejrzymy przedstawienie w teatrze cieni „Trzy świnki”;
- Rozwiniemy koordynację wzrokowo-ruchową w zabawie „Zabawy ze
złotą rybką”;
- Będziemy odgrywać scenki dramowe na podstawie baśni;
- Wysłuchamy opowiadania A. Onichimowskiej „Teatrzyk” ;
- Poznamy różne rodzaje przedstawień teatralnych;
- Ułożymy historyjkę obrazkową „Przygoda ze smokiem”;
- Wykorzystamy w grach i zabawach ruchowych znajomość kierunków i
określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni;
- Odszukamy ukryte pudełko , kierując się znakami na mapie;
- Rozpoznamy odgłosy na podstawie nagrań z płyty CD;
- Będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie;
 
Tydzień II „Nie jesteśmy sami w kosmosie”
(10.02.- 14.02.)
- Poznamy wzór graficzny głoski P- literę p i P;
- Poznamy ciekawostki z życia zimowej przyrody;
- Będziemy doskonalić małą motorykę w ćwiczeniach ruchowo-
graficznych „Co narysowałam?”;
- W zabawie „Nazwij obrazki” będziemy doskonalić analizę i syntezę
sylabową i głoskową;
- Rozwiniemy naszą wyobraźnię i twórczość artystyczną wykonując pracę
plastyczną;
- Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
- Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i
porównywać liczebności zbiorów;
- Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
- Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania
prac plastycznych;
- Poznamy obiekty i zjawiska związane z kosmosem, wymienimy nazwy
obiektów wchodzących w skład Układu Słonecznego;
- Wykonamy modele planet;
- Wykonamy eksperymenty przybliżające zjawiska występujące w
kosmosie i na Ziemi;
- Rozwiniemy sprawność fizyczną w zabawie „Rakietą przez Układ
Słoneczny”;
- Wysłuchamy opowiadania S. Karaszewskiego „Uczulenie”;
- Nadamy nazwy mieszkańcom różnych planet;
- Poszukamy odpowiedzi na pytanie „Jak działają rakiety?”;
- Weźmiemy udział w zabawie rytmicznej „Podróż po Układzie
Słonecznym”;
- Zorganizujemy kącik małego astronoma;
- Wysłuchamy wiersza I. Salach „W Toruniu żył Kopernik”;
Tydzień III „Muzyka wokół nas” (17.02.- 21.02.)
 
- Poznamy wzór graficzny głoski W – literę w i W oraz będziemy utrwalać
ten wzór;
- Będziemy podziwiać krajobrazy zimowe, oglądając reprodukcje
malarskie;
- Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
- Będziemy tworzyć liczbę mnogą od nazw podanych w liczbie
pojedynczej;
- Poszukamy rymujących się słów;
- Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i
porównywać liczebności zbiorów;
- Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
- Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania
prac plastycznych;
- Rozwiniemy umiejętność poprawnego formułowania zdań i pytań;
- Utrwalimy pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni;
- Będziemy układać wyrazy z poznanych liter;
- Wyjaśnimy znaczenie słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, batuta, dyrygent;
- Poznamy dawne i nowoczesne urządzenia służące do rejestrowania i
odtwarzania muzyki;
- Będziemy tworzyć muzykę i grać na instrumentach perkusyjnych;
- Wykonamy kije deszczowe;
- Wysłuchamy wiersza „Przedszkolna orkiestra” A. Frączek;
- Rozwiniemy sprawność fizyczną w zabawach ruchowych : „Rozpoznaj
dźwięki”,
- Rozwiniemy percepcję ruchową w zabawie „Zimowa orkiestra”;
- Zdobędziemy informacje na temat filharmonii i zasad zachowania się w
takim miejscu;
- Poznamy znaczenie słów : filharmonia, sala koncertowa, kurtyna,
widownia;
- Nazwiemy instrumenty przedstawione na zdjęciach;
Tydzień IV „Ja i przyroda- wielka przygoda! Kotki, kocury, kocięta”
TYDZIEŃ FREBLOWSKI (24.02.- 28.02.)
- Poznamy wzór graficzny głoski G- literę g i G;
- Obejrzymy teatrzyk stolikowy „Chory Kotek” S. Jachowicz;
- Będziemy rozwiązywać zagadki słowne i pantomimiczne;
- Wysłuchamy opowiadania „Przygody kota Filemona” S. Grabowskiego,
pooglądamy film animowany na podstawie opowieści;
- Będziemy konstruować zadania i ilustrować ich treść za pomocą darów;
- W zabawie „Kotki i piłeczki” będziemy doskonalić orientację w
schemacie ciała i w przestrzeni;
- Będziemy doskonalić płoty z wykorzystaniem dowolnych materiałów;
- „Ile mleka zmieści się w miseczkach?” – zbadamy stałość ilości płynów z
wykorzystaniem butelek o różnej pojemności i miseczek;
- Będziemy kształtować umiejętność rozróżniania stron ciała w zabawie
„Lewa, prawa – bardzo ważna to zabawa”;
- Weźmiemy udział w zabawie „Koty” wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej;
- Będziemy doskonalić orientację na kartce papieru i w przestrzeni w
zabawie” Opowieść o czterech kotach”;
- Wybierzemy się do Przychodni Weterynaryjnej i przeprowadzimy
wywiad z weterynarzem na temat kotów;
- Weźmiemy udział w zabawie dramowej „Przestraszona myszka”;
- Rozwiniemy sprawność fizyczną zabawach ruchowych „Uciekaj myszko
do góry”, „Kocie grzbiety”;
- Będziemy tworzyć muzykę przy użyciu niecodziennych instrumentów;
- Wykonamy „Kocie miseczki” z masy solnej;
- Wykonamy pracę plastyczną „Koty i kotki” techniką wydrapywanki;
- Przeprowadzimy eksperyment „Wir mleczny”;
- Przygotujemy mleczne przekąski;
- Ułożymy różne koty za pomocą darów freblowskich;
 
Wiersz Róży Salach „Nutki”
Na pięciolinii siedzą nutki
Wysunęły nóżki, pokazały butki.
A te butki czarne, małe,
Do zabawy doskonałe.
Skoczyły czarne butki,
Uciekły nocą z piosenki nutki.
Do-dobrze tańcowało,
Re –w stawie rechotało,
Mi – gawędziło miło,
Fa – fasolę i groch sadziło,
Sol – malowało parasol,
La – lato pozdrawiało,
Si – po włosku gadało,
Do – wszystko dokładnie powtórzyło
I na pięciolinię wróciło.
Piosenka „Kotek Kłopotek”
 
W moim domku od niedawna mieszka kotek mały
Czarne łapki, szare wąsy, a ogonek biały
Do zabawy kłębek wełny albo nici motek
Ciągle biega i rozrabia, zwiemy go Kłopotek
Ref.:
Kotek Kłopotek, pierwszy do psotek
Figluje, rozrabia, ucieka na płotek (2 x)
Bardzo miłe ma futerko, lubię go przytulać
Ale trudno go przytulić, bo on ciągle hula
Biega, skacze i rozrabia, zabawki przewraca
Ciągle psoci i figluje, to jest jego praca
Ref.:
Kotek Kłopotek, pierwszy do psotek
Figluje, rozrabia, ucieka na płotek (4 x)