Styczeń Tydzień I
Mijają dni, miesiące?
(02.01-06.01)
- Zwrócimy uwagę na budowę kalendarzy i ich charakterystyczne elementy
- Poznamy i utrwalimy wzór graficzny głoski –r, literę r, mała i dużą, drukowaną i pisaną
- Będziemy doskonalić analizę i syntezę słuchową podczas zabaw dydaktycznych
- Pooglądamy różne rodzaje kalendarzy
- Porozmawiamy na temat tego, co by było gdyby nie było kalendarzy
- Zapoznamy się z zapisem cyfrowym liczby 7
- Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów
- Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach
- Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- Rozwiniemy prawidłową wymowę głosek c i cz
- Utrwalimy nazwy dni tygodnia
- Wysłuchamy wiersza T. Fiutowskiej „Co robią zimą dni tygodnia?”
- Weźmiemy udział w zabawie „Który to dzień?”
- Utrwalimy dni tygodnia w zabawie rytmiczno-ruchowej „Cały tydzień”
- Wykonamy własne książeczki o wydarzeniach minionego tygodnia
- Będziemy dostrzegać określone cechy przedmiotów w zabawie „Dotknij czegoś”
- Nauczymy się na pamięć wiersza A. Galicy „Tydzień ma siedem dni”
- Wysłuchamy opowiadania J. Porazińskiej „Baśń o dwunastu miesiącach” i obejrzymy baśń na tablicy interaktywnej
- Będziemy wymieniać nazwy miesięcy
- Poszukamy rymów do nazw dni tygodnia
- Będziemy wypowiadać się na określony temat
- Poznamy przysłowia o miesiącach
- Weźmiemy udział w zabawie dydaktycznej „Z jakim miesiącem kojarzą się te przedmioty”
- Wykonamy pracę plastyczną nawiązującą do tematu tygodnia
- Wysłuchamy wiersza J. Brzechwy „Tydzień”
Styczeń Tydzień II
Karnawał
(09.01-13.01)
- poznamy i będziemy utrwalać wzór graficzny głoski s, literę s :małą i dużą, drukowaną i pisaną
- rozwiniemy zainteresowania karnawałem i tradycjami z nim związanymi;
- wysłuchamy opowiadania M. Skrobacz „Karnawałowy strój Stefana”
- dowiemy się co oznacza słowo „karnawał” i skąd się wzięło
- będziemy doskonalić umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
- Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów
- Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach
- Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- Rozwiniemy wyobraźnię wykonując maski karnawałowe
- Nauczymy się piosenki „Śniegowa samba” oraz będziemy powtarzać fragmenty melodii na sylabach
- Ułożymy zagadki o postaciach z balu karnawałowego
- weźmiemy udział w zabawie „Na balu przebierańców”
- uczestnicząc w zabawie „Stroje balowe” będziemy doskonalić liczenie w zakresie 7
- pobawimy się w „Tańczące gwiazdki” z wykorzystaniem chusty animacyjnej
- udoskonalimy słuch w zabawie „Zginęły klucze”
- wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia
- wykonamy prezenty dla naszych kochanych Babć i Dziadków 😊
- z pasków bibułki będziemy układać poznane litery
- rozwiniemy słuch fonematyczny poprzez zabawy głoskami i zgłoskami
- Rozwiniemy małą motorykę wycinając nożyczkami wzory odrysowane z szablonów;
- Biorąc udział w ćwiczeniach artykulacyjnych będziemy pracować nad ruchami warg, języka i podniebienia;
Styczeń Tydzień III
Odwiedzili nas babcia i dziadziuś
(16.01-20.01)
- poznamy i utrwalimy literę n: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- porozmawiamy na temat dzieciństwa członków naszej rodziny
- dowiemy się czym jest drzewo genealogiczne i nazwiemy członków rodziny
- poszukamy przymiotników określających babcię i dziadka
- porozmawiamy na temat naszych babć i dziadków, będziemy mówić za co ich kochamy
- rozwiniemy spostrzegawczość w zabawie „Literka do literki”
- rozwiniemy sprawność fizyczną w ćwiczeniach i zabawach ruchowych m.in. „Wyszywamy serwetę dla babci i dziadka”, „Kwiatek dla babci i dziadka”, „Babcia czy dziadek”
- wysłuchamy wiersza W. Chotomskiej „Wiersz dla babci” i porozmawiamy na jego temat
- wykonamy prezenty dla babć i dziadków, nauczymy się piosenek i będziemy z niecierpliwością oczekiwać na miłych gości w naszym przedszkolu
- będziemy doskonalić czytanie globalne wyrazów poprzez układanie ich z rozsypanki literowej
- w zabawie „Uliczka babci i dziadka” będziemy ćwiczyć naszą pamięć
- będziemy wypowiadać się na temat tempa i nastroju utworów muzycznych
- usprawnimy dodawanie w zakresie 7
- wysłuchamy wiersza E. Śnieżkowskiej-Bielak „Dobra wróżka”
- utrwalimy znajomość kształtów figur geometrycznych
- wysłuchamy wiersza J. Koczanowskiej „Dziadek”
- weźmiemy udział w zabawie pantomimicznej „Pomagamy w pracach domowych”
- skomponujemy obrazek z figur geometrycznych
- podczas spacerów będziemy obserwować przyrodę w zimowej szacie
- dostrzeżemy kontekst przyczynowo-skutkowy układając historyjkę obrazkową
Styczeń Tydzień IV
Wielcy ludzie też kiedyś byli mali
(23.01-27.01)
- Rozwiniemy uczucia patriotyczne poprzez poznawanie sławnych Polaków;
- Dowiemy się kim jest człowiek sławny pracując metodą „burzy mózgów”;
- Poznamy ciekawostki z życia małego Fryderyka Chopina;
- Wysłuchamy kompozycji pianisty , będziemy określać nastrój i dynamikę utworów;
- Nauczymy się reagować ruchem na sygnał muzyczny;
- Wykonamy pracę plastyczną inspirowaną muzyką F. Chopina;
- Będziemy układać historyjki obrazkowe z uwzględnieniem kontekstu przyczynowo-skutkowego;
- Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
- Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;
- Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
- Rozwiniemy małą motorykę wycinając nożyczkami wzory odrysowane z szablonów;
- Biorąc udział w ćwiczeniach artykulacyjnych będziemy pracować nad ruchami warg, języka i podniebienia;
- Dowiemy się do czego potrzebne są encyklopedie i poszukamy w nich informacji o Janie Matejce;
- Dowiemy się jakie są rodzaje malarstwa i wzbogacimy nasz słownik o terminy „martwa natura”, „portret”, „pejzaż”;
- Przyglądniemy się twórczości Jana Matejki;
- Wzbogacimy swoją wiedzę na temat kompozycji, podziału barw oraz atrybutów malarskich;
- Rozwiniemy mowę dzieląc się wrażeniami na temat obejrzanych obrazów;
- Wysłuchamy wiersza W. Badalskiej „Mikołaj Kopernik”;
- Poznamy szczegóły i ciekawostki z życia Mikołaja Kopernika;
- Przeprowadzimy zabawy badawcze z globusem i lampką poznając ruchy Ziemi;
- Poprzez zabawę „Dzień i noc” utrwalimy teorię M. Kopernika;
- Poznamy obraz J. Matejki „ Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”;
- Wykonamy pracę plastyczno-techniczną ”Luneta”;
- Poznamy niektóre fakty z życia słynnej chemiczki M. Skłodowskiej – Curie;
- Poznamy nazwy narzędzi używanych przez chemików;
- Będziemy poznawać właściwości wody i określać stany skupienia;
- Poznamy elementy biografii papieża św. Jana Pawła II i wysłuchamy opowiadania J. Krzyżanek „Jak Karolek został papieżem”;
- Wykonamy pracę plastyczną „ Św. Jan Paweł II – przyjaciel ludzi”;
- Wysłuchamy opowieści „Karol Wojtyła – miłośnik gór”, interpretując ją ruchem;
- Pooglądamy film opowiadający o życiu św. Jana Pawła II;
Luty TYDZIEŃ I
„Nasze zmysły"
(30.01-03.02)
- Wysłuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej Płotek z kości
- Poznamy literę b, B
- Poznamy sposoby spędzania wypoczynku zimą
- Poznamy zasady bezpiecznego wypoczynku podczas ferii zimowych
- Rozpoznamy kolegę za pomocą dotyku
- Nazwiemy wskazane części ciała
- Zaznaczymy na rysunku narządy zmysłów
- Wysłuchamy piosenki czuję świat
- Wykorzystamy narządy zmysłów podczas zabaw badawczych
- Wykonamy ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
- Rozwiążemy zagadki o częściach ciała
- Będziemy różnicować słowa różniące się jedną głoską
- Odszukamy słowa kryte w innych słowach
- Podamy przykłady, w jaki sposób uniknąć hałasu w Sali przedszkolnej
- Podamy liczbę mnogą i zdrobnienia podanych słów
- Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia
Luty TYDZIEŃ II
„Poznajemy różne zawody"
(06.02-10.02)
- Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Kim będę w przyszłości
- Poznamy literę g, G
- Określimy, na czym polega praca przedstawicieli wybranych zawodów
- Wskażemy rekwizyty potrzebne do wykonywania danego zawodu
- Wykonamy pracę plastyczną przedstawiającą nasz wymarzony zawód
- Rozpoznamy zawody na podstawie ich słownych opisów
- Rozwiążemy zagadki dotyczące zawodów
- Stworzymy żeńskie odpowiedniki męskich zawodów
- Poznamy właściwości magnesu
- Wymienimy narzędzia potrzebne w pracy ogrodnika
- Poznamy etap powstawania chleba
- Wspólnie upieczemy pizze
- Poznamy cyfrę 8
- Określimy relacje zachodzące między liczbami, wpisują między nie odpowiedni znak matematyczny
- <, > lub = (6 latki)
- Rozwiążemy rebusy fonetyczne
Luty TYDZIEŃ III
„Zabawy na śniegu"
(13.02-17.02)
- Wysłuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej Z górki na pazurki
- Poznamy literę w, W
- Będziemy uczestniczyć w balu karnawałowym,
- Rozwiniemy swoją sprawność ruchową poprzez udział w tańcach oraz zabawach ruchowych podczas balu
- Wypowiemy się na temat przebrań swoich i kolegów
- Ubierzemy ubrania odpowiednie do jazdy na nartach
- Rozwiążemy i ułożymy zagadki o tematyce zimowej
- Zbadamy, czy śnieg jest czysty
- Wysłuchamy piosenki Bezpiecznie zimą
- Zademonstrujemy ruchami różne zabawy na śniegu
- Wypowiemy się na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zimowych zabaw
- Poznamy różne rodzaje termometrów
- Poznamy różne dyscypliny sportowe
- Powiemy jak, lubimy spędzać czas w zimie
- Rozwiążemy i ułożymy zdania tekstowe
- Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematem tygodnia
Luty TYDZIEŃ IV
„Różne rodzaje parków"
(20.02-24.02)
- Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Parkowy zawrót głowy
- Stworzymy nazwy dla parku, w którym można spotkać dinozaury
- Porozmawiamy o parku jurajskim i o dinozaurach
- Spróbujemy podać cechy charakterystyczne dla dinozaurów mięsożernych i roślinożernych
- Spróbujemy dowiedzieć się w jakich warunkach żyły dinozaury
- Dowiemy się czym jest skamielina oraz jak nazywa się dyscyplina naukowa zajmująca się skamieniałościami
- Stworzymy nowego dinozaura oraz wymyślimy dla niego nazwę
- Odbędziemy wirtualną wycieczkę po parkach wodnych, z wykorzystaniem internetu
- Spróbujemy wykonać łódeczkę metodą origami
- Dowiemy się jak stworzyć ciecz nienewtonowską
- Poznamy zasady zwiedzania parków narodowych
- Stworzymy własne logo parku narodowego
- Stworzymy nowe nazwy atrakcji dostępnych w parku rozrywki
- Określimy, co można zobaczyć w parku miniatur
- Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia
Marzec Tydzień I
"Tak mija nam czas"
(27.02-03.03)
- Wybierzemy się do magicznej krainy Losarap, wykonując zadania pomożemy odzyskać mieszkańcom sześć zagubionych parasoli;
- Poznamy wzór graficzny głoski p, literę P i p oraz będziemy utrwalać ten wzór;
- Poszukamy słów z głoską ‘p’ w nagłosie;
- Wysłuchamy wiersza M. Konopnickiej „Parasol”
- Będziemy układać słowa z rozsypani literowej;
- Zwrócimy uwagę na mijający czas na podstawie przykładów z życia ludzi , przyrody i literatury;
- Wysłuchamy opowiadania H. Bechlerowej „Wiosenna wędrówka”;
- Rozwiniemy umiejętność liczenia w grze „Losowanie gwiazdek”;
- Będziemy układać historyjki obrazkowe z uwzględnieniem kontekstu przyczynowo-skutkowego;
- Porozmawiamy o porach dnia i tym co sięz nimi wiąże;
- Poznamy wygląd i wyposażenie zakładu zegarmistrzowskiego oraz pracę zegarmistrza;
- Poznamy różne przyrządy służące do pomiaru czasu;
- Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „Od zegara do zegara”;
- Będziemy wypowiadać się na temat przyszłości;
- Wysłuchamy wiersza M. Przewoźniaka „Wynalazki”;
- Poszukamy odpowiedzi na pytanie co to jest przeszłość, teraźniejszość i przyszłość;
- Posegregujemy obrazki przedmiotów na te które kojarzą się z przeszłością i te które kojarzą się z teraźniejszością;
- Dokończymy zdanie : Gdybym był wynalazcą, stworzyłbym…;
- Rozwiniemy wyobraźnię i kreatywność tworząc w grupach wehikuły czasu;
- Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
- Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;
- Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
- W Środę Popielcową będziemy uczestniczyć we Mszy św.
Marzec Tydzień II
"Muzyka jest wszędzie"
(06.03-10.03)
- Poznamy wzór graficzny głoski z- literę z i Z oraz będziemy utrwalać ten wzór;
- Poznamy rolę batuty w pracy dyrygenta;
- Rozwiniemy inwencję twórczą w zabawie „Szukamy dźwięków”;
- W zabawie „Omiń woreczki” rozwiniemy sprawność fizyczną oraz zwinność i szybkość;
- Wykonamy proste instrumenty muzyczne i będziemy na nich akompaniować do piosenki;
- Wysłuchamy opowiadania M. Orłonia „Zbuntowana orkiestra”;
- Weźmiemy udział w zabawie rytmicznej „W naszym przedszkolu”;
- Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
- Poznamy odtwarzacze muzyki wykorzystywane dawniej i dziś;
- Weźmiemy udział w teleturnieju „Jaka to melodia?”;
- Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i porównywać liczebności zbiorów;
- Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
- Dowiemy się co to jest gama, odczytamy nazwy solmizacyjne z kartoników oraz nauczymy się ją śpiewać i grać;
- Weźmiemy udział w zabawie „Zaśpiewaj co zagram”;
- Stworzymy fabułę do wysłuchanego utworu instrumentalnego;
- Wyrazimy nastrój muzyki F. Chopina w ekspresji plastycznej;
- Stworzymy własną kompozycję muzyczną z wykorzystaniem słoików wypełnionych wodą;
- Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania prac plastycznych;
Marzec Tydzień III
"Mamy różne charaktery"
(13.03-17.03)
- Poznamy wzór graficzny głoski u- literę u i U oraz będziemy utrwalać te wzory;
- Rozwiniemy umiejętność wyrażania i nazywania swoich uczuć;`
- Wzbogacimy słownictwo w zabawie „Turniej słów”;
- Rozwiniemy sprawność fizyczną w zabawach ruchowych „Zamieniamy się miejscami”, „Smutek i radość”, „Rozrzucone cukierki”;
- Wspólnie zastanowimy się nad tym jak możemy kogoś pocieszyć;
- Będziemy oceniać zachowania swoje i bohaterów literackich;
- Wysłuchamy opowiadania R. Piątkowskiej „Złość”;
- Poszukamy sposobów na to jak poradzić sobie ze złością;
- Posegregujemy postacie znane z bajek i baśni na te pozytywne i negatywne;
- Porozmawiamy o wartościach takich jak : dobro, miłość, rodzina, spokój, bezpieczeństwo;
- Weźmiemy udział w zabawie „Ważne słowa” według T. Fiutowskiej;
- Wysłuchamy wiersza I . Suchorzewskiej „Chwalipięta”;
- Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „Dzieci i czarodziej”;
- Będziemy doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania oraz porównywać elementy w zbiorze;
- Porozmawiamy o emocjach i ich znaczeniu w naszym życiu;
- Popracujemy nad analizą i syntezą głoskową wyrazów;
Marzec Tydzień IV
"Wiosna, wiosna"
(20.03-24.03)
- Poznamy wzór graficzny głoski c – literę C i c oraz będziemy utrwalać ten wzór;
- Poznamy zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla zbliżającej się nowej pory roku;
- Będziemy spacerować szukając oznak wiosny w naszym otoczeniu;
- Weźmiemy udział w zabawach ruchowych „Ptaki w gniazdkach”, „Pomieszane pory roku”, „Wiosna budzi kwiatki”;
- Poznamy ciekawostki z życia wiosennej przyrody;
- Porozmawiamy o ptakach powracających do nas na wiosnę;
- Pooglądamy teatrzyk sylwet na podstawie utworu B. Szurowskiej „Zwiastuny wiosny”;
- Wykonamy wianki dla Pani Wiosny;
- Wysłuchamy wiersza M. Kownackiej „Marzanna”;
- Poznamy zapis cyfrowy liczby 0;
- Wysłuchamy wiersza T. Fiutowskiej „Co nam dajesz wiosno”;
- Poznamy budowę tulipana i nazwiemy poszczególne części rośliny;
- Wysłuchamy opowiadania H. Zdzitowieckiej „ Szukamy wiosny”;
- Będziemy doskonalić małą motorykę w ćwiczeniach ruchowo-graficznych „Co narysowałam?”;
- W zabawie „Nazwij obrazki” będziemy doskonalić analizę i syntezę sylabową i głoskową;
- Weźmiemy udział w zabawach matematycznych „Chowamy na łące” i „Ile razy?”;
- Dowiemy się co potrzebne jest roślinie do życia;
- Rozwiniemy naszą wyobraźnię i twórczość artystyczną wykonując pracę plastyczną;
Kwiecień Tydzień I
(3.04 – 6.04)
- Wysłuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej Pisanki, kraszanki
- Posegregujemy obrazki związane ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy
- Poznamy literę j, J
- Wyjaśnimy różnicę między pisanką, a kraszanką
- Utrwalimy określenie położenia przedmiotów w przestrzeni
- Omówimy wygląd kartek wielkanocnych
- Wysłuchamy piosenkę Koszyczek dobrych życzeń
- Poznamy budowę jajka
- Rozpoznamy podczas zabawy badawczej jajko surowe i ugotowane
- Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematem tygodnia
- Wysiejemy owies i rzeżuchę
- Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 9
- Poznamy tradycje związane z Wielkanocą
- Poznamy potrawy pojawiające się na wielkanocnym stole
Kwiecień Tydzień II
(11.04 – 14.04)
- Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Pola i Leon w krainie gwiazd
- Poznamy postać Mikołaja Kopernika oraz dawnych i obecnych sposobów prowadzenia obserwacji
- Poznamy literę ł, Ł
- Wyjaśnimy pojęcie gwiazdozbiór
- Poznamy kulisty model ziemi – globus
- Weźmiemy udział w zabawie badawczej Jak powstaje dzień i noc
- Obejrzymy książki związane z kosmosem
- Wysłuchamy piosenki Kosmiczne wirowanie
- Nazwiemy kolejne planety Układu Słonecznego
- Odkryjemy cyfrowy zapis liczby 10
- Wysłuchamy ciekawostek na temat Księżyca
- Użyjemy słowa rakieta w różnych znaczeniach
- Wykonamy model układu słonecznego
Kwiecień Tydzień III
(17.04 – 21.04 )
- Wysłuchamy opowiadania Małgorzaty Skrobacz Spotkanie z małym czarodziejem
- Porównamy wygląd drzew iglastych i liściastych
- Poznamy literę F, f
- Podamy skojarzenia do słowa las
- Omówimy części drzewa
- Dowiemy się, gdzie jest powietrze i jak oczyścić wodę podczas zabaw
- Wysłuchamy piosenki Nasza błękitna planeta
- Wypowiemy się, jak należy zachowywać się w lesie
- Poznamy pojęcie recykling
- Posegregujemy odpady do odpowiednich koszy
- Posprzątamy nasze najbliższe otoczenie
- Wyjaśnimy, dlaczego trzeba chronić kwiaty
- Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia
Kwiecień Tydzień IV
(24.04 – 28.04 )
- Wysłuchamy opowiadania Barbary Szelągowskiej Konkurs i spełnione marzenie
- Będziemy uczestniczyć w zabawach konstrukcyjnych w małych zespołach
- Rozpoznamy na ilustracjach i widokówkach swoją miejscowość
- Poznamy literę H, h
- Wymyślimy nowe nazwy ulic pochodzące od nazw owoców
- Porównamy wygląd domów dawniej i dziś
- Wyjaśnimy pochodzenie nazwy stolicy Polski
- Wysłuchamy piosenkę Nasza ojczyzna
- Wykonamy pracę plastyczną związaną z tematyką tygodnia
- Omówimy położenie geograficzne Polski i jej symbole narodowe
- Wysłuchamy nagrania hymnu państwowego w pozycji na baczność
- Ułożymy kompozycję z figur geometrycznych
- Stworzymy kolekcje i nadamy im nazwy
Maj Tydzień I
Jestem Polakiem i Europejczykiem!
(08.05 - 12.05)
- Rozwiniemy naszą wyobraźnię i twórczość artystyczną wykonując pracę plastyczną;
- Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
- Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i porównywać liczebności zbiorów;
- Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
- Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania prac plastycznych;
- Poznamy legendę o „Warsie i Sawie”;
- Będziemy doskonalić słuch fonematyczny w zabawie „Wars łowi”;
- Będziemy wyszukiwać litery w wyrazach;
- Porozmawiamy o tym czym jest Unia Europejska;
- Dowiemy się jakie mamy symbole narodowe i jak należy się z nimi obchodzić;
- Spróbujemy zdefiniować słowo „ojczyzna”;
- Weźmiemy udział w zabawie ruchowej „Wycieczka po Europie”;
- Będziemy reagować ruchem na rytm utworu muzycznego;
- Ułożymy obrazki zgodnie z kolejnością zapamiętaną, ćwicząc naszą pamięć;
- Za pomocą ruchu będziemy przedstawiać to, co jest na zdjęciu;
- Będziemy nazywać najważniejsze miejsca w Polsce;
- Wyruszymy w podróż po Polsce, odgadując zagadki;
- Będziemy ćwiczyć małą motorykę, układając flagę Polski z wykorzystaniem Daru 10;
- Obejrzymy film edukacyjny o symbolach Polski;
- Odszukamy wszystkie zagubione gwiazdki z flagi Unii Europejskiej;
- Wysłuchamy „Ody do Radości”;
Maj Tydzień II
Wiosna na łące
(15.05 - 19.05)
- Wybierzemy się na łąkę, poznamy jej mieszkańców, odczytamy ich nazwy i umieścimy we właściwych miejscach;
- Poznamy wzór graficzny głoski ż, literę Ż i ż oraz będziemy utrwalać ten wzór;
- Poszukamy słów z głoską ‘ż’ w nagłosie, śródgłosie i wygłosie;
- Rozszyfrujemy wyrazy poprzez naklejanie pod obrazkami odpowiednich liter;
- Będziemy układać słowa z rozsypani literowej;
- Rozpoznamy odgłosy dochodzące wiosną z łąki;
- Rozwiniemy sprawność narządów artykulacyjnych poprzez zabawę rytmiczną z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej „Żabie łapki;
- Będziemy oglądać różne gatunki żab, omawiać ich wygląd, poznamy ciekawostki z ich życia;
- Będziemy układać historyjki obrazkowe z uwzględnieniem kontekstu przyczynowo-skutkowego;
- Udoskonalimy umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej;
- Omówimy cykl rozwojowy żaby;
- Będziemy ćwiczyć zwinność i zręczność inspirując się wierszem T. Fiutowskiej „Ogłoszenie”;
- Wysłuchamy opowiadania W. Kozłowskiego „Nikt mnie więcej nie zobaczy”;
- Poznamy cykl rozwojowy motyla;
- Poszerzymy swoje doświadczenia plastyczne i techniczne wykonując prace plastyczne;
- Wysłuchamy opowiadania G. Kasdepke „Pamiątka druga, czyli ogryzek”
- Weźmiemy udział w zabawie ruchowej „Uważne motyle”;
- Będziemy aktywnie słuchać muzyki klasycznej według metody B. Strauss;
- Zwrócenie uwagi na przystosowanie zwierząt do życia w danym środowisku;
- Będziemy przeliczać elementy w zbiorze oraz porównywać liczebności zbiorów;
- Udoskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach;
Maj Tydzień III
Nasi kochani rodzice
(22.05 - 26.05)
- Będziemy wypowiadać się na temat naszych rodziców;
- Odpowiemy na pytania : Co to jest miłość? Gdzie można ją spotkać?;
- Rozwiniemy sprawność fizyczną biorąc udział w zabawach ruchowych „Jadą goście”, „Kocham moich rodziców”, „Obudź instrumenty”;
- Rozwiniemy myślenie logiczne rozwiązując zagadki;
- Wypowiemy się na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami;
- Wysłuchamy opowiadania I. Landau „Wróżka Weronika”;
- Odszukamy w kalendarzu daty oznaczające Dzień Matki i Dzień Ojca;
- Weźmiemy udział w zabawie matematycznej „Robimy zakupy”;
- Udoskonalimy sprawność rąk i rozwiniemy twórczość wykonując prace plastyczne;
- Będziemy dokonywać analizy głoskowej i sylabowej oraz utrwalać poznane litery;
- Będziemy przeliczać, dodawać, odejmować na konkretach;
- Będziemy ważyć i porównywać masę przedmiotów;
- Weźmiemy udział w zabawie ruchowej „Domino kwiatowe”;
- Wysłuchamy wiersza E. Waśniowskiej „Tatuś”;
- Rozwiniemy poczucie rytmu w zabawie „Wysoko-nisko”;
- Dokończymy zdanie „Moi rodzice lubią , kiedy ja…”;
- Wystukamy serduszkowce rytmy na instrumentach perkusyjnych;
- Rozwiniemy umiejętność współpracy, pracując w grupach;
Maj Tydzień IV
Wiosna na wsi
(29.05 - 02.06)
- Będziemy podziwiać krajobrazy wiosenne, oglądając reprodukcje malarskie;
- Rozwiniemy umiejętność śpiewania piosenek;
- Będziemy tworzyć liczbę mnogą od nazw podanych w liczbie pojedynczej;
- Poszukamy rymujących się słów;
- Utrwalimy poznane cyfry, będziemy przeliczać elementy w zbiorze i porównywać liczebności zbiorów;
- Będziemy doskonalić dodawanie i odejmowanie na konkretach;
- Rozwiniemy wyobraźnię i twórczość artystyczną podczas wykonywania prac plastycznych;
- Rozwiniemy umiejętność poprawnego formułowania zdań i pytań;
- Utrwalimy pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni;
- Będziemy układać wyrazy z poznanych liter;
- Poznamy różne gatunki żab, wyjaśnimy znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt;
- Będziemy rozpoznawać na mapie świata tereny zielone;
- Utrwalimy nazwy zwierząt zamieszkujących wiejskie podwórka;
- Nazwiemy domy zwierząt hodowanych na wsi i rodzaj spożywanego przez nich pokarmu;
- Wysłuchamy wiersza A. Widzowskiej „Kogutek”;
- Rozpoznamy odgłosy pojawiające się na wiejskim podwórku;
- Przyrządzimy tradycyjne wiejskie potrawy;
- Poznamy przysłowia związane ze zwierzętami hodowanymi na wsi;
- Wysłuchamy opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Z wizytą na wsi”;